South China Morning Post Casetudy: HSBC Private Banking supports UHNW families to sustain wealth and legacies across generations

South China Morning Post Casetudy: HSBC Private Banking supports UHNW families to sustain wealth and legacies across generations

South China Morning Post Casetudy: HSBC Private Banking supports UHNW families to sustain wealth and legacies across generations

search
Đăng ký / Đăng nhập
Hotline: 0915 932 392 | 0902 932 392

SHOPPING CART

close
Chưa có sản phẩm trong giỏ hàng
Return To Shop
Global Book
Hỗ trợ trực tuyến

Hỗ trợ khách hàng0915 932 392

Hotline 0915932392

Hotline 0902932392

Tin tức nổi bật

Firstpost: Tiếng nói của Ấn Độ trong Kỷ nguyên Thông tin

Trong một thế giới nơi thông tin được truyền tải...

Tổng hợp một số bài quảng bá trên các kênh truyền thông quốc tế nổi tiếng

Bài quảng bá trên các kênh CNBC, BBC, The Economist, NIkkei...

Ba lần du lịch Việt Nam gây ấn tượng trên BBC Global News

Việt Nam luôn nằm trong nhóm tăng trưởng du lịch...

[EN] Job Opportunity at Global Book!

Due to the upcoming development in many new projects, Global...

Xây dựng thương hiệu quốc tế: Góc nhìn từ lĩnh vực bất động sản

Mặc dù chịu nhiều tác động khác nhau do dịch bệnh,...

South China Morning Post: Kênh truyền thông xã hội hàng đầu châu Á

Với 119 năm tồn tại và phát triển, South China Morning...

Đón đầu những chuyển động tại Đông Nam Á với SPH Media Trust của Singapore

Sở hữu nhiều tờ báo và tạp chí trên nhiều nền...

The Economist – Tuần báo kinh tế “top” đầu thế giới

Được thành lập từ năm 1843, sau gần hai thế kỉ...

Bốn lần Du lịch Việt Nam gây ấn tượng trên kênh CNBC của Hoa Kỳ

Việt Nam luôn là một điểm đến ưa chuộng đối...

SCMP: Khu công nghiệp xanh và thông minh đầu tiên xuất hiện tại Việt Nam

Được đưa tin trên trang tin tức số một của Hồng...

Caixin: Việt Nam ra mắt khu công nghiệp xanh trên 1.000 ha tại Bình Thuận

Theo tin tức từ báo Caixin (Trung Quốc), Việt Nam vừa...

CNBC: Ba khách sạn tại Việt Nam vào Top 5 khách sạn tốt nhất Châu Á Thái Bình Dương

Trang tin CNBC vừa công bố danh sách 235 khách sạn tốt...

Nikkei in Vietnam: 12 years interacting with Vietnamese people

Nikkei is one of the most well-known foreign media companies...

Global Book Corporation đồng hành cùng du lịch Việt Nam tại ITB Asia 2022

Tại Triển lãm thương mại du lịch hàng đầu Châu...

Global Book Corporation is with Vietnam tourism at ITB Asia 2022

Global Book Corporation is proud to assist the Ho Chi Minh City...

South China Morning Post to expand cooperation in communications, media & advertising in Vietnam

The South China Morning Post SCMP representative's trip to Vietnam...

Nikkei Asia: Hành trình lịch sử 10 năm kì diệu

Ra mắt vào tháng 12 năm 2011 với tên gọi The Nikkei...

Nikkei Asia: Nhìn lại cú bắt tay lịch sử với Financial Times và thành tựu sau 10 năm

Một bước ngoặt lớn với Nikkei Asian Review vào tháng...

Cùng BBC đến gần hơn với các vấn đề toàn cầu tại Hội nghị WEF Davos 2023

Hội nghị thường niên lần thứ 53 của Diễn đàn...

Global Book Corporation kỷ niệm năm thứ 15 thành lập: 5 dấu ấn đáng ghi nhận

Sau 15 năm thành lập và phát triển, Global Book Corporation...

Global Book Corporation marks its 15th anniversary with five noteworthy accomplishments

As a result of its establishment and growth over the course of...

Financial Times: Nền tảng quảng cáo hàng đầu cho các doanh nghiệp tài chính

Đối với các doanh nghiệp tài chính, việc tiếp cận...

Global Book Corporation Đồng Hành Cùng Nikkei Tại Sự Kiện NIKKEI Digital Forum 2023

Global Book Corporation, đại diện chính thức của tập...

Huế: Điểm Sáng Đầu Tư và Phát Triển Dựa Trên Di Sản Văn Hóa

Huế, với vẻ đẹp di sản và văn hóa đặc sắc,...

The Economist: Cánh Cửa Mở Ra Thế Giới Cho Doanh Nghiệp Việt Nam

Trong thế giới kinh tế toàn cầu hóa, việc tiếp...

The New York Times: Hành Trình Bảo Tồn Ngôi Mộ Cổ Hình Chìa Khóa Của Nhật Bản

Khám phá bài viết đặc biệt của The New York Times...

CNBC nhận định Việt Nam là tâm điểm tăng trưởng kinh tế toàn cầu

Việt Nam, vùng đất Đông Nam Á mộng mơ, đang sắp...

Cơ Hội Đột Phá Cho Thương Hiệu Việt Tại Reuters NEXT: APAC 2024 tại Singapore

Reuters NEXT: APAC 2024, diễn đàn toàn cầu dành cho các...

Tìm hiểu về Chuyển Tiếp Kinh Doanh Đa Thế Hệ: Thách Thức Và Giải Pháp

Trong thế giới kinh doanh đầy biến động và cạnh...

5 Vấn Đề World Trainers - Training for a Better World Giải Quyết cho Doanh Nghiệp của Bạn

Trong bối cảnh toàn cầu hóa và sự phát triển nhanh...

Nâng Tầm Thương Hiệu Cùng Business Insider: Chiến Lược Quảng Bá Không Thể Bỏ Qua

Trong thế giới kinh doanh đầy biến động và cạnh...

The Financial Times: Giá Cacao tăng vọt và thách thức đối với người yêu Sô-cô-la

Trước thềm lễ Phục Sinh, niềm mong chờ về những...

NBCUniversal và Cánh Cửa Quảng Bá Toàn Cầu Cho Doanh Nghiệp Việt Nam

Trong bối cảnh toàn cầu hóa ngày càng sâu rộng,...

Bermuda: Hành Trình Khám Phá Qua Lăng Kính Người Dân Địa Phương và The New York Times

Bermuda, quần đảo nổi tiếng với bãi biển cát hồng,...

BBC Travel: Đi Tìm Linh Hồn Sài Gòn Qua Hương Vị Bánh Mì

Chiếc bánh mì khiêm tốn đã trở thành biểu tượng...

Cơ Hội Quảng Bá Không Thể Bỏ Qua cho Việt Nam với Forbes India Tourism Special Issue

Trong bối cảnh thế giới du lịch đang chứng kiến...

Reuters: FPT và Nvidia Hợp Tác Xây Dựng Nhà Máy AI Trị Giá 200 Triệu USD tại Việt Nam

Công ty công nghệ hàng đầu Việt Nam, Tập đoàn FPT,...

Tham gia Diễn đàn Nikkei lần thứ 29 - Tương lai của Châu Á

Trong bối cảnh thế giới đang đối mặt với những...

BBC và Sun Group Hợp Tác Quảng Bá Thu Hút Điểm Đến Qua Chương Trình Đặc Biệt

Tại cuộc họp quan trọng diễn ra vào ngày 29/5, ông...

Ocean City: Tâm Điểm Mới Của Việt Nam Qua Lăng Kính CNBC

Ocean City, một trong những dự án bất động sản...

The Business Traveller: The Ocean City Tái Định Nghĩa Khái Niệm Thành Phố Lý Tưởng

Trong bối cảnh hiện đại, nơi mọi người luôn tìm...

Global Book Corporation Hợp Tác Cùng Global Leadership Academy và Charisma University

Ngày 2 tháng 5 năm 2024, tại Kuala Lumpur, Malaysia, một...

The Straits Times: Công ty TTC AgriS của Việt Nam Dẫn Đầu Trong Nông Nghiệp Bền Vững

The Straits Times vừa đưa tin về công ty TTC AgriS của...

Thành Công Vượt Mong Đợi Tại Sự Kiện Đầu Tiên Của World Trainers 2024

Ngày 26/07/2024, tại TP. HCM, sự kiện “World Trainers:...

SME Legacy: Bước chuyển mình từ gia đình đến quốc tế

Trong môi trường kinh doanh toàn cầu đầy biến động,...

Global Book Corporation: 17 Năm Gắn Kết Tri Thức, Định Hình Doanh Nghiệp Việt

Trải qua 17 năm phát triển, Global Book Corporation đã...

Global Group Asia Chính Thức Ra Mắt: Ba Trụ Cột Dẫn Lối Tương Lai

Global Group Asia chính thức ra mắt vào tháng 11/2024,...

CNBC: VINFUTURE FOUNDATION - FUNDING THE FUTURE

Science and technology are playing a larger and larger role in...

Caixin: Tiếp cận thị trường Trung Quốc thông qua bài Advertorial, tại sao không?

Thị trường Trung Quốc luôn là tiềm năng vì có sự...

Giới thiệu về Global Textile Corporation

Global Textile Corporation (GTC) là nhà sản xuất và phân...

Merry Christmas and Happy Reading! Buy 1 Get 6 - Mua 1 Được 6

Global Book Corporation là đại diện chính thức của...

Sự kiện nổi bật

Asia Trade Summit, The Economist

Asia Trade Summit, February 24-25th 2021 | Hong Kong The...

Triển Lãm Bất Động Sản Quốc Tế

SMART Expo là triển lãm đầu tư Bất Động Sản quốc...

28/07/2021 15:30

South China Morning Post Case Study: HSBC Private Banking supports UHNW families to sustain wealth and legacies across generations

2021 marks the 75th anniversary of HSBC Trustee. As part of HSBC Private Banking, it is committed to establishing long-standing relationships with Private Banking clients and supporting them in sustaining their wealth and legacies across generations.

The COVID-19 pandemic and heightened market uncertainty have sparked affluent individuals and families to rethink how they manage and preserve wealth for generations to come with an international perspective, leading to a range of topics from diversification, succession planning, sustainable investments to philanthropy.

“Diversification is a theme that we have been constantly talking to our clients in the past few years,” says Cynthia Lee, Head of Wealth Planning and Advisory, Asia at HSBC Private Banking. Yet, it doesn’t limit to diversified investments. She elaborates, “we look at diversification in many ways. It could be as simple as diversification of asset locations, i.e. where the clients set up their bank accounts and where they keep their assets.” “For business owners, while they typically generate most of their wealth in their home countries, they are looking to diversify their businesses. More sophisticated clients who have a basket of assets both locally and overseas are also seeking diversification in terms of ownership structures as one trust cannot fit all purposes.”

Cynthia Lee, Head of Wealth Planning and Advisory, Asia ,HSBC Private Banking.

 

Holistic wealth planning 
In short, individuals and families with significant wealth are looking for more holistic wealth planning nowadays. This requires a professional and trusted partner who know them well, including what they want to achieve, and how they want to move towards their goals. “Therefore, it is pivotal to establish long-term relationships with our clients. Our responsibility goes beyond that of a wealth manager,” says Lee. This is particularly true when it comes to planning for family wealth. “It would be very difficult for someone without a relationship to walk in and deal with the very complex family matters,” comments she.

As part of the HSBC Group, one of the largest banking and financial institutions in the world, HSBC Private Banking has been serving successful business owners and their families for more than 150 years. 
Lee continues, “we provide end-to-end advisory services to families with sophisticated wealth needs, from setting up family offices in one single location or multiple locations (the core and satellite family offices), establishing the optimal governance structure, deciding on the size of operations, creating a communication platform among family members, to facilitating family meetings. We empower family offices to help these ultra high-net-worth (UHNW) families better manage and preserve their wealth.”


Demand for wealth succession planning on the rise 
As many of the first or second generation of Asian business leaders have reached or approached retirement age, the demand for wealth succession planning has been on the rise. 

“Among our clients in Hong Kong and in the broader Asian region, the need for wealth succession planning is very real. Transition of wealth from one generation to the next requires careful planning. If handled improperly, not only could it impact business and shareholder value, but also potentially create unwanted family issues,” shares Lee. 
Some of the considerations include operations of the listed or private businesses, the assets that the families own such as a mix of commercial and residential properties, as well as the beneficiaries, usually involving individuals who are members of the families. 


“This is where our wealth planning and trust services can add value. We have the architecture and experience to work on all aspects of wealth succession planning, from family office advisory, governance, trust structuring and administration to philanthropy advisory. Benefitting from the bank’s global scale, we are also well positioned to provide clients with solutions that meet their increasing international needs, taking care of their overseas investments, real estate and other business and personal requirements,” says Brent York, Global Head of Trust and Fiduciary Services at HSBC Private Banking.

Brent York, Global Head of Trust and Fiduciary Services, HSBC Private Banking.

“Our global presence also allows us to stay connected with our network of professional advisers and industry bodies around the world, keeping abreast of the latest regulatory, legal and tax changes, and accessing their impacts on the trust structure. We can then take action to ensure continued compliance when necessary,” adds he. 
To ensure a smooth and orderly transition of family wealth, Lee recommends a high level of involvement of the asset owners or the person in control, as well as an early planning. 


“We listen to everybody’s wish list and come up with certain level of compromises and agreements. The process can take years or even decades so it is better to start early,” explains she.
York concurs, “the more open and transparent dialogues we have with our clients, the deeper the understanding and the greater the likelihood the succession planning will stand the test of time. It is particularly important for business to have a succession plan and to communicate it to all those involved.”


Stronger emphasis on philanthropy 
Another trend that Lee has observed in recent years is that, in addition to ESG (environmental, social and governance) investing which is already happening, philanthropy has been playing a more prominent role as clients reflect on the purpose of their wealth. 


“For instance, we launched a ‘Mind Matters – A Hackathon for Social Impact’ campaign last year to engage Private Banking clients to address mental health needs emerging as a result of COVID. And there is an increasing number of clients looking to formalise their charitable giving by setting up charitable foundations to sustain their efforts to bring positive impacts to the community.” 


Connecting Asian entrepreneurs
Deeply rooted in Asia, HSBC is known as a bank that understands the Asian entrepreneur mindset very well. As part of HSBC Private Banking, HSBC Trustee is an independent trust company within the bank, providing tailored wealth planning and trust solutions to UHNW clients. Later this year, HSBC Trustee will celebrate its 75th anniversary. York feels proud that the bank’s long history, global scale and the breadth and depth of its capabilities have made it a top choice for business owners and UHNW families. 


Indeed, HSBC Private Banking was named the Best Private Bank in Hong Kong by FinanceAsia for thirteen consecutive years. It is also recognised as the Best Private Bank for Wealth Planning Service and Best in Philanthropy Services from Asian Private Banker and WealthBriefingAsia Greater China Awards respectively. 


“Connecting Asian entrepreneurs and business leaders with the world will remain our core strength. We are committed to establishing long-standing relationships with our clients across generations, and supporting them to sustain their family wealth and legacies for the long term,” concludes Lee.


The information contained in this article has not been reviewed in the light of your individual circumstances and is for information purposes only. It does not purport to provide legal, taxation or other advice and should not be taken as such. No client or other reader should act or refrain from acting on the basis of the content of this article without seeking specific professional advice. Issued by The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited and HSBC Trustee (Hong Kong) Limited.

----------------------------------

Michelle Hà Bùi

Source: SCMP

Bài viết liên quan

backtop
Gọi điện SMS