Singapore Airlines Promote Campaign on BBC: 'Contactless Travel' In The New Normal

Singapore Airlines Promote Campaign on BBC: 'Contactless Travel' In The New Normal

Singapore Airlines Promote Campaign on BBC: 'Contactless Travel' In The New Normal

search
Đăng ký / Đăng nhập
Hotline: 0915 932 392 | 0902 932 392

SHOPPING CART

close
Chưa có sản phẩm trong giỏ hàng
Return To Shop
Global Book
Hỗ trợ trực tuyến

Hỗ trợ khách hàng0915 932 392

Hotline 0915932392

Hotline 0902932392

Tin tức nổi bật

Tổng hợp một số bài quảng bá trên các kênh truyền thông quốc tế nổi tiếng

Bài quảng bá trên các kênh CNBC, BBC, The Economist, NIkkei...

Ba lần du lịch Việt Nam gây ấn tượng trên BBC Global News

Việt Nam luôn nằm trong nhóm tăng trưởng du lịch...

[EN] Job Opportunity at Global Book!

Due to the upcoming development in many new projects, Global...

Xây dựng thương hiệu quốc tế: Góc nhìn từ lĩnh vực bất động sản

Mặc dù chịu nhiều tác động khác nhau do dịch bệnh,...

South China Morning Post: Kênh truyền thông xã hội hàng đầu châu Á

Với 119 năm tồn tại và phát triển, South China Morning...

Đón đầu những chuyển động tại Đông Nam Á với SPH Media Trust của Singapore

Sở hữu nhiều tờ báo và tạp chí trên nhiều nền...

The Economist – Tuần báo kinh tế “top” đầu thế giới

Được thành lập từ năm 1843, sau gần hai thế kỉ...

Bốn lần Du lịch Việt Nam gây ấn tượng trên kênh CNBC của Hoa Kỳ

Việt Nam luôn là một điểm đến ưa chuộng đối...

SCMP: Khu công nghiệp xanh và thông minh đầu tiên xuất hiện tại Việt Nam

Được đưa tin trên trang tin tức số một của Hồng...

Caixin: Việt Nam ra mắt khu công nghiệp xanh trên 1.000 ha tại Bình Thuận

Theo tin tức từ báo Caixin (Trung Quốc), Việt Nam vừa...

CNBC: Ba khách sạn tại Việt Nam vào Top 5 khách sạn tốt nhất Châu Á Thái Bình Dương

Trang tin CNBC vừa công bố danh sách 235 khách sạn tốt...

Nikkei in Vietnam: 12 years interacting with Vietnamese people

Nikkei is one of the most well-known foreign media companies...

Global Book Corporation đồng hành cùng du lịch Việt Nam tại ITB Asia 2022

Tại Triển lãm thương mại du lịch hàng đầu Châu...

Global Book Corporation is with Vietnam tourism at ITB Asia 2022

Global Book Corporation is proud to assist the Ho Chi Minh City...

South China Morning Post to expand cooperation in communications, media & advertising in Vietnam

The South China Morning Post SCMP representative's trip to Vietnam...

Nikkei Asia: Hành trình lịch sử 10 năm kì diệu

Ra mắt vào tháng 12 năm 2011 với tên gọi The Nikkei...

Nikkei Asia: Nhìn lại cú bắt tay lịch sử với Financial Times và thành tựu sau 10 năm

Một bước ngoặt lớn với Nikkei Asian Review vào tháng...

Cùng BBC đến gần hơn với các vấn đề toàn cầu tại Hội nghị WEF Davos 2023

Hội nghị thường niên lần thứ 53 của Diễn đàn...

Global Book Corporation kỷ niệm năm thứ 15 thành lập: 5 dấu ấn đáng ghi nhận

Sau 15 năm thành lập và phát triển, Global Book Corporation...

Global Book Corporation marks its 15th anniversary with five noteworthy accomplishments

As a result of its establishment and growth over the course of...

Financial Times: Nền tảng quảng cáo hàng đầu cho các doanh nghiệp tài chính

Đối với các doanh nghiệp tài chính, việc tiếp cận...

Global Book Corporation Đồng Hành Cùng Nikkei Tại Sự Kiện NIKKEI Digital Forum 2023

Global Book Corporation, đại diện chính thức của tập...

Huế: Điểm Sáng Đầu Tư và Phát Triển Dựa Trên Di Sản Văn Hóa

Huế, với vẻ đẹp di sản và văn hóa đặc sắc,...

The Economist: Cánh Cửa Mở Ra Thế Giới Cho Doanh Nghiệp Việt Nam

Trong thế giới kinh tế toàn cầu hóa, việc tiếp...

The New York Times: Hành Trình Bảo Tồn Ngôi Mộ Cổ Hình Chìa Khóa Của Nhật Bản

Khám phá bài viết đặc biệt của The New York Times...

CNBC nhận định Việt Nam là tâm điểm tăng trưởng kinh tế toàn cầu

Việt Nam, vùng đất Đông Nam Á mộng mơ, đang sắp...

Cơ Hội Đột Phá Cho Thương Hiệu Việt Tại Reuters NEXT: APAC 2024 tại Singapore

Reuters NEXT: APAC 2024, diễn đàn toàn cầu dành cho các...

Tìm hiểu về Chuyển Tiếp Kinh Doanh Đa Thế Hệ: Thách Thức Và Giải Pháp

Trong thế giới kinh doanh đầy biến động và cạnh...

5 Vấn Đề World Trainers - Training for a Better World Giải Quyết cho Doanh Nghiệp của Bạn

Trong bối cảnh toàn cầu hóa và sự phát triển nhanh...

Nâng Tầm Thương Hiệu Cùng Business Insider: Chiến Lược Quảng Bá Không Thể Bỏ Qua

Trong thế giới kinh doanh đầy biến động và cạnh...

The Financial Times: Giá Cacao tăng vọt và thách thức đối với người yêu Sô-cô-la

Trước thềm lễ Phục Sinh, niềm mong chờ về những...

NBCUniversal và Cánh Cửa Quảng Bá Toàn Cầu Cho Doanh Nghiệp Việt Nam

Trong bối cảnh toàn cầu hóa ngày càng sâu rộng,...

CNBC: VINFUTURE FOUNDATION - FUNDING THE FUTURE

Science and technology are playing a larger and larger role in...

Caixin: Tiếp cận thị trường Trung Quốc thông qua bài Advertorial, tại sao không?

Thị trường Trung Quốc luôn là tiềm năng vì có sự...

Giới thiệu về Global Textile Corporation

Global Textile Corporation (GTC) là nhà sản xuất và phân...

Merry Christmas and Happy Reading! Buy 1 Get 6 - Mua 1 Được 6

Global Book Corporation là đại diện chính thức của...

Sự kiện nổi bật

Asia Trade Summit, The Economist

Asia Trade Summit, February 24-25th 2021 | Hong Kong The...

Triển Lãm Bất Động Sản Quốc Tế

SMART Expo là triển lãm đầu tư Bất Động Sản quốc...

30/07/2021 12:26

Singapore Airlines Promote Campaign on BBC: 'Contactless Travel' In The New Normal

 

Despite this year beginning with the welcome news of a vaccine, air travel is unlikely to return to its pre-pandemic levels for some time. Even after vaccinations are administered, travel restrictions requiring health passports or evidence of a negative Covid-19 test, not to mention the risk of countries suddenly shutting borders as cases flare-up, may deter would-be travellers.

But for some, travel will be a necessity, meaning the air travel experience must be rendered as safe and anxiety-free as possible.

One of the airlines being recognised and commended for taking on that demand for safety is Singapore Airlines, the flag carrier airline of Singapore, which has introduced what it calls “contactless travel” with a range of new initiatives including enhanced mobile boarding passes, travel advisory subscriptions, digitalising inflight menus and more to help mitigate the risks of Covid-19.

As a result of these innovations, the airline has been awarded the diamond rating – the highest level attainable – in the “APEX Health Safety powered by SimpliFlying”, audit of Global Airlines. The audit looked at a 58-point checklist covering health and safety including Covid-19 testing, tracing, on-the-ground procedures and in-flight measures.

SIA_Boeing_777.jpg​ 

Singapore Airlines has taken “hospital-grade measures in ensuring health safety”, according to Shashank Nigam, CEO of SimpliFlying, while Dr Joe Leader, CEO of APEX, described the onboard hygiene as “best-in-class”.

Since the award, Singapore Airlines staff have begun to be vaccinated under a government scheme. Although not mandatory, Singapore Airlines reports more than 90% of cabin crew and pilots have signed up for the vaccine and recently operated a flight with a full complement of vaccinated crew.

According to Caroline Gazeley, senior manager customer journey at Singapore Airlines, the new Covid-19 precautions demonstrate how the group places customer wellbeing at the centre of what it does.

“It starts with helping our customers understand where they can travel to, and what new documentation, tests and quarantine measures are in place that may impact their ability to enter a country,” she says.

 Travel_Advisories.jpg​  

Passengers booking a flight through the Singapore Airlines website are prompted to sign up to receive personalised updates on their travel itinerary, which could include notifications about new entry requirements to their destination and whether they need to complete an electronic health declaration.

Singapore Airlines customers are now able to book their pre-departure polymerase chain reaction (PCR) and serology tests and receive their results on a one-stop online portal.

Once customers have booked online, their Singapore Airlines booking confirmation links them to the online portal where they may book an appointment for a pre-departure test with their preferred clinic from a list of recognised facilities. They will also receive their test results through the same portal, which they can then present upon check-in at the airport. These test results will come with a QR code that enables airport check-in and Singapore Immigration and Checkpoints Authority staff to digitally verify the results against the health and safety entry requirements under the new digital verification process that Singapore Airlines is piloting with the International Air Transport Association. The portal will also be able to house digital health passes documenting passengers’ Covid-19 status.

The pre-departure test service is being piloted for Singapore Airlines and SilkAir passengers departing from Singapore, Jakarta and Medan, while the digital Covid-19 test results trial is initially offered to customers travelling on flights operated by Singapore Airlines from Jakarta or Kuala Lumpur to Singapore and vice-versa.

Naturally, reducing contact and minimising time spent in the airport is key, so online and mobile check-in is available for Singapore Airlines customers. The SingaporeAir mobile app, which has been enhanced to become more user-friendly, can generate a digital boarding pass with a QR code that allows passengers to proceed seamlessly through the airport.

  SIA_mobile_app_for_checkin.jpg​   

The SingaporeAir mobile app helps make the check-in process seamless.

The app also allows users to declare the number of bags they will be checking in and to auto-print the bag tags upon scanning of their digital or mobile boarding pass at the self-service check-in kiosks in Changi Airport in Singapore. The tagged bags can then be dropped off by the user at any one of the automated bag drop machines, providing a contactless check-in experience.

Further contactless precautions have been taken at Changi Airport with the installation of 160 check-in kiosks with proximity touch screens. These screens have infrared sensors that track finger movements, allowing passengers to interact with the kiosks by gesturing with their finger, without the need to touch the screen.

   Airport_check-in_kiosk.jpg​    

Changi Airport also started using facial and iris recognition as another way of minimising contact. It will allow passengers whose facial and iris data have been documented to bypass the need to use the fingerprint scanner for identity verification – they just have to look into the iris and facial scan cameras.

During the boarding process, passengers are reminded to practice safe social distancing by staff. Once boarded, Singapore Airlines provides a complimentary care kit for all passengers which includes hand sanitiser, face mask and disinfectant surface wipes. Anti-bacterial wipes are also provided with meals.

Inflight magazines have been removed from flights and are now accessible via the SingaporeAir mobile app as part of Singapore Airlines’ e-library. The library, downloadable 48 hours before a flight, includes a wide selection ranging from Men’s Health, National Geographic, Condé Nast Traveller, Wallpaper* and the Harvard Business Review, not to mention many of the world’s national newspapers and a handful of children’s comics.

On selected aircraft, the inflight entertainment system, including the latest movies, TV and music, can be operated using passengers’ mobile devices via the SingaporeAir app, without the need to touch the touchscreens.

As for duty-free purchases, although shopping during flights is no longer available, passengers can pre-order their items on the KrisShop website up to an hour before their departure time for flights out of Singapore, and have them delivered to their seats or even directly to their homes.

    SIA_mobile_app_linked_myKrisWorld.jpg​     

Passengers with Singapore Airlines can control the inflight entertainment system using their personal devices and the KrisWorld feature within the SingaporeAir app.

The inflight menu, available online, allows passengers to view the menu offerings up to a week before their flight, while pre-ordering allows passengers to order their preferred meal choice ahead of time. This all helps to reduce the interaction needed when ordering food.

Gazeley adds that a focus on safety and the use of customer insights is not a new philosophy for Singapore Airlines. "It is this approach that made us recognise early on that a core part of today’s seamless journey is the ability to address health and safety at each step of our journey,” she says.

“Our unwavering focus means our customers can travel with greater peace of mind and protect their health during this pandemic.”

While many of these changes have been prompted by the pandemic, it is possible that these new systems may become a permanent feature, to protect against future health risks. Should this be the case, Singapore Airlines can be considered truly at the forefront of a new age of health-centric travel.

The SingaporeAir mobile app

Travel seamlessly with the new SingaporeAir mobile app. Now twice as fast, with new and updated features. From the latest travel advisories, to personalised updates on flight itineraries and other contactless travel features, the new app can support your journey from start to finish. Bringing you greater convenience with access to a range of personalised features at your fingertips, it’s seamless travel made easy.

Source: http://www.bbc.com/storyworks/future/imagining-the-future-of-air-travel/contactless-travel-in-the-new-normal?

----------------

Global Media and Coaching is a member of Global Book Corporation - a media representative of BBC Global News in Vietnam. For more information about global advertising campaign, contact us:

0902.932.392 / 0933.14.15.69 (mobile, whatsapp, zalo, viber)/  Tu.nguyen@globalbookcorp.com

0915.932.392 (mobile, zalo) /  Ha.bui@globalbookcorp.com

 

backtop
Gọi điện SMS