Trong một thế giới nơi thông tin được truyền tải...
Chiều 12/10, Phó Tổng cục trưởng TCDL Hà Văn Siêu...
Cục Đầu Tư Nước Ngoài (FIA), Bộ Kế Hoạch và...
Bài quảng bá trên các kênh CNBC, BBC, The Economist, NIkkei...
Việt Nam luôn nằm trong nhóm tăng trưởng du lịch...
Global Book Corporation hiện đang là đại diện của...
Đại dịch đã khiến ngành du lịch của hầu hết...
Mỗi ngày, Thời báo The New York Times giúp mọi người...
Due to the upcoming development in many new projects, Global...
Mặc dù chịu nhiều tác động khác nhau do dịch bệnh,...
Với 119 năm tồn tại và phát triển, South China Morning...
Sở hữu nhiều tờ báo và tạp chí trên nhiều nền...
Được thành lập từ năm 1843, sau gần hai thế kỉ...
Vừa qua, Bất Động Sản Phát Đạt đã được tạp...
Theo trang tin tức Caixin phiên bản tiếng Trung, kinh...
Việt Nam luôn là một điểm đến ưa chuộng đối...
Tại Diễn đàn liên kết phát triển du lịch giữa...
Được đưa tin trên trang tin tức số một của Hồng...
Theo tin tức từ báo Caixin (Trung Quốc), Việt Nam vừa...
Trong khuôn khổ Hội chợ du lịch quốc tế ITE HCMC...
Trang tin CNBC vừa công bố danh sách 235 khách sạn tốt...
Được xây dựng xung quanh hai nhà máy điện khí thiên...
Nikkei is one of the most well-known foreign media companies...
Tại Triển lãm thương mại du lịch hàng đầu Châu...
Global Book Corporation is proud to assist the Ho Chi Minh City...
Global Book Corporation vừa chính thức đạt thỏa thuận...
Trong thời gian từ ngày 19-21/10/2022, lãnh đạo...
The South China Morning Post SCMP representative's trip to Vietnam...
Ra mắt vào tháng 12 năm 2011 với tên gọi The Nikkei...
Một bước ngoặt lớn với Nikkei Asian Review vào tháng...
Hội nghị thường niên lần thứ 53 của Diễn đàn...
Tại Hội chợ Du lịch quốc tế WTM London 2022, Tổng...
Sau 15 năm thành lập và phát triển, Global Book Corporation...
As a result of its establishment and growth over the course of...
Global Book Corporation vui mừng thông báo về việc đạt...
Trong khoảng thời gian từ ngày 7 đến 9 tháng 3 năm...
Reuters là một trong những tập đoàn truyền thông...
UAE sẽ tổ chức Hội nghị lần thứ 28 của các bên...
Nikkei dự kiến tổ chức một hội thảo mang tên Các...
Cùng với CNBC và Statista, Global Book Corporation muốn...
Đối với các doanh nghiệp tài chính, việc tiếp cận...
Chuyến công tác của đoàn đại diện từ NBCUniversal...
Global Book Corporation, đại diện chính thức của tập...
Trong khuôn khổ ITB Asia 2023 - một trong những hội...
Huế, với vẻ đẹp di sản và văn hóa đặc sắc,...
Trong thế giới kinh tế toàn cầu hóa, việc tiếp...
Khám phá bài viết đặc biệt của The New York Times...
Trong thế giới thông tin mở cửa ngày nay, việc tiếp...
Việt Nam, vùng đất Đông Nam Á mộng mơ, đang sắp...
Reuters NEXT: APAC 2024, diễn đàn toàn cầu dành cho các...
Một bước ngoặt mới đã được ghi nhận trong lịch...
Trong một động thái mới nhất nhằm mở rộng phạm...
Trong bối cảnh ngành công nghiệp xe hơi toàn cầu...
FrankieKnowledge, tổ chức tiên phong trong việc cung cấp...
Trong thế giới kinh doanh đầy biến động và cạnh...
Trong thế giới kinh doanh đầy biến động và cạnh...
Chuyển tiếp kinh doanh đa thế hệ không chỉ là một...
Trong bối cảnh toàn cầu hóa và sự phát triển nhanh...
Trong một thế giới đầy biến động và thách thức,...
Trong thế giới kinh doanh đầy biến động và cạnh...
Trong thế giới kinh doanh ngày nay, việc một tổ chức...
Trong thế giới đầy rẫy thông tin và sự giải trí...
Quảng cáo trên tạp chí Business Traveller không chỉ...
Trong một bước đi quan trọng nhằm khẳng định vị...
Trong không khí nhộn nhịp và tấp nập của Thành...
Trước thềm lễ Phục Sinh, niềm mong chờ về những...
Trong bản tin đặc biệt ngày 30 tháng 1 năm 2024 của...
Trong bối cảnh toàn cầu hóa ngày càng sâu rộng,...
Trong bối cảnh toàn cầu hóa mạnh mẽ, việc kết...
Sự kiện "Khám Phá Chuyển Tiếp Kinh Doanh Đa Thế...
Trong bước mở rộng quan trọng của mình trên bản...
Trong một thế giới ngày càng biến đổi và cạnh...
Trong kỷ nguyên thông tin mở cửa và toàn cầu hóa,...
Trong bảng xếp hạng học thuật toàn cầu mới nhất,...
Bermuda, quần đảo nổi tiếng với bãi biển cát hồng,...
Khi thế giới bước vào năm 2024, ngành công nghiệp...
Chiếc bánh mì khiêm tốn đã trở thành biểu tượng...
Trong bối cảnh thế giới du lịch đang chứng kiến...
Công ty công nghệ hàng đầu Việt Nam, Tập đoàn FPT,...
Vào ngày 9 tháng 5 năm 2024, sự kiện đáng chú ý đã...
Trong bối cảnh toàn cầu hóa ngày càng sâu rộng,...
Trong bối cảnh thế giới đang đối mặt với những...
Bạn là một giám đốc, nhà sáng lập, hay chủ doanh...
Vào ngày 30 tháng 5 năm 2024, tại văn phòng Global Book...
Ngày 28/5/2024 tại Hà Nội, trong một bước tiến quan...
Ngày 27/5, tại Thanh Hóa, Sở Văn hóa, Thể thao và...
Tại cuộc họp quan trọng diễn ra vào ngày 29/5, ông...
Ocean City, một trong những dự án bất động sản...
Gần đây, The New York Times đã đưa tin về Ocean City...
Trong bài báo mới nhất của mình, The Straits Times,...
Trong bối cảnh hiện đại, nơi mọi người luôn tìm...
Bài viết của South China Morning Post (SCMP) gần đây...
Ngày 15 tháng 6 năm 2024, tại TP Hồ Chí Minh, đã diễn...
Ngày 26/07/2024, tại TP. HCM, Global Book Corporation sẽ...
Trong thế giới kinh doanh hiện đại, việc chuyển...
Ngày 2 tháng 5 năm 2024, tại Kuala Lumpur, Malaysia, một...
The Straits Times vừa đưa tin về công ty TTC AgriS của...
Ngày 26/07/2024, tại TP. HCM, sự kiện “World Trainers:...
COP 29, Hội nghị Biến đổi Khí hậu của Liên Hợp...
Trong thời đại mà sự phát triển của doanh nghiệp...
Trong bối cảnh toàn cầu đang trải qua làn sóng đô...
Trong bối cảnh toàn cầu hóa không ngừng, các doanh...
Ngành hàng không và vận tải hàng không không chỉ...
Triển lãm EXPO 2025 tại Osaka, Kansai, Nhật Bản đang...
Từ ngày 4 đến 6 tháng 9 năm 2024, phái đoàn cấp...
Trong kỷ nguyên kỹ thuật số, việc lựa chọn một...
Trong thế giới kinh doanh đầy biến động, khả năng...
Khi bắt đầu kinh doanh, mỗi doanh nghiệp gia đình...
Hãy cùng tham gia Global Conference & International Entrepreneurship...
Từ ngày 23 đến ngày 26 tháng 9 năm 2024, Global Book...
BBC vừa phát sóng một phóng sự đặc biệt về hành...
Hội nghị Momentum AI Singapore 2024 là sự kiện hàng...
Trong môi trường kinh doanh toàn cầu đầy biến động,...
Sự kiện Trí Tuệ Cảm Xúc Cho Doanh Nhân diễn ra vào...
Ngày 11 tháng 10 năm 2024, tại TP.HCM, sự kiện "Chuyển...
Ngày 10/12/2019, tại Hà Nội, Phó Tổng cục trưởng...
Theo chương trình ký kết, chiến dịch sẽ được...
Ngay khi đoạn video được phát sóng trên đài truyền...
Trong thời đại số ngày nay, các thông tin xuất hiện...
Diễn đàn kinh tế thế giới (WEF) dự kiến sẽ tổ...
Theo đó Sở du lịch Bà Rịa – Vũng Tàu đã ký kết...
Science and technology are playing a larger and larger role in...
Thị trường Trung Quốc luôn là tiềm năng vì có sự...
Rất nhiều nhà hàng resort, khu du lịch năm sao bỏ...
Global Textile Corporation (GTC) là nhà sản xuất và phân...
The New York Times là tờ báo uy tín của Mỹ và trên...
Phó Tổng cục trưởng Tổng cục Du lịch Hà Văn Siêu...
Global Book Corporation là đại diện chính thức của...
Asia Trade Summit, February 24-25th 2021 | Hong Kong The...
SMART Expo là triển lãm đầu tư Bất Động Sản quốc...
Singapore Airlines Promote Campaign on BBC: 'Contactless Travel' In The New Normal
Despite this year beginning with the welcome news of a vaccine, air travel is unlikely to return to its pre-pandemic levels for some time. Even after vaccinations are administered, travel restrictions requiring health passports or evidence of a negative Covid-19 test, not to mention the risk of countries suddenly shutting borders as cases flare-up, may deter would-be travellers.
But for some, travel will be a necessity, meaning the air travel experience must be rendered as safe and anxiety-free as possible.
One of the airlines being recognised and commended for taking on that demand for safety is Singapore Airlines, the flag carrier airline of Singapore, which has introduced what it calls “contactless travel” with a range of new initiatives including enhanced mobile boarding passes, travel advisory subscriptions, digitalising inflight menus and more to help mitigate the risks of Covid-19.
As a result of these innovations, the airline has been awarded the diamond rating – the highest level attainable – in the “APEX Health Safety powered by SimpliFlying”, audit of Global Airlines. The audit looked at a 58-point checklist covering health and safety including Covid-19 testing, tracing, on-the-ground procedures and in-flight measures.
Singapore Airlines has taken “hospital-grade measures in ensuring health safety”, according to Shashank Nigam, CEO of SimpliFlying, while Dr Joe Leader, CEO of APEX, described the onboard hygiene as “best-in-class”.
Since the award, Singapore Airlines staff have begun to be vaccinated under a government scheme. Although not mandatory, Singapore Airlines reports more than 90% of cabin crew and pilots have signed up for the vaccine and recently operated a flight with a full complement of vaccinated crew.
According to Caroline Gazeley, senior manager customer journey at Singapore Airlines, the new Covid-19 precautions demonstrate how the group places customer wellbeing at the centre of what it does.
“It starts with helping our customers understand where they can travel to, and what new documentation, tests and quarantine measures are in place that may impact their ability to enter a country,” she says.
Passengers booking a flight through the Singapore Airlines website are prompted to sign up to receive personalised updates on their travel itinerary, which could include notifications about new entry requirements to their destination and whether they need to complete an electronic health declaration.
Singapore Airlines customers are now able to book their pre-departure polymerase chain reaction (PCR) and serology tests and receive their results on a one-stop online portal.
Once customers have booked online, their Singapore Airlines booking confirmation links them to the online portal where they may book an appointment for a pre-departure test with their preferred clinic from a list of recognised facilities. They will also receive their test results through the same portal, which they can then present upon check-in at the airport. These test results will come with a QR code that enables airport check-in and Singapore Immigration and Checkpoints Authority staff to digitally verify the results against the health and safety entry requirements under the new digital verification process that Singapore Airlines is piloting with the International Air Transport Association. The portal will also be able to house digital health passes documenting passengers’ Covid-19 status.
The pre-departure test service is being piloted for Singapore Airlines and SilkAir passengers departing from Singapore, Jakarta and Medan, while the digital Covid-19 test results trial is initially offered to customers travelling on flights operated by Singapore Airlines from Jakarta or Kuala Lumpur to Singapore and vice-versa.
Naturally, reducing contact and minimising time spent in the airport is key, so online and mobile check-in is available for Singapore Airlines customers. The SingaporeAir mobile app, which has been enhanced to become more user-friendly, can generate a digital boarding pass with a QR code that allows passengers to proceed seamlessly through the airport.
The app also allows users to declare the number of bags they will be checking in and to auto-print the bag tags upon scanning of their digital or mobile boarding pass at the self-service check-in kiosks in Changi Airport in Singapore. The tagged bags can then be dropped off by the user at any one of the automated bag drop machines, providing a contactless check-in experience.
Further contactless precautions have been taken at Changi Airport with the installation of 160 check-in kiosks with proximity touch screens. These screens have infrared sensors that track finger movements, allowing passengers to interact with the kiosks by gesturing with their finger, without the need to touch the screen.
Changi Airport also started using facial and iris recognition as another way of minimising contact. It will allow passengers whose facial and iris data have been documented to bypass the need to use the fingerprint scanner for identity verification – they just have to look into the iris and facial scan cameras.
During the boarding process, passengers are reminded to practice safe social distancing by staff. Once boarded, Singapore Airlines provides a complimentary care kit for all passengers which includes hand sanitiser, face mask and disinfectant surface wipes. Anti-bacterial wipes are also provided with meals.
Inflight magazines have been removed from flights and are now accessible via the SingaporeAir mobile app as part of Singapore Airlines’ e-library. The library, downloadable 48 hours before a flight, includes a wide selection ranging from Men’s Health, National Geographic, Condé Nast Traveller, Wallpaper* and the Harvard Business Review, not to mention many of the world’s national newspapers and a handful of children’s comics.
On selected aircraft, the inflight entertainment system, including the latest movies, TV and music, can be operated using passengers’ mobile devices via the SingaporeAir app, without the need to touch the touchscreens.
As for duty-free purchases, although shopping during flights is no longer available, passengers can pre-order their items on the KrisShop website up to an hour before their departure time for flights out of Singapore, and have them delivered to their seats or even directly to their homes.
Passengers with Singapore Airlines can control the inflight entertainment system using their personal devices and the KrisWorld feature within the SingaporeAir app.
The inflight menu, available online, allows passengers to view the menu offerings up to a week before their flight, while pre-ordering allows passengers to order their preferred meal choice ahead of time. This all helps to reduce the interaction needed when ordering food.
Gazeley adds that a focus on safety and the use of customer insights is not a new philosophy for Singapore Airlines. "It is this approach that made us recognise early on that a core part of today’s seamless journey is the ability to address health and safety at each step of our journey,” she says.
“Our unwavering focus means our customers can travel with greater peace of mind and protect their health during this pandemic.”
While many of these changes have been prompted by the pandemic, it is possible that these new systems may become a permanent feature, to protect against future health risks. Should this be the case, Singapore Airlines can be considered truly at the forefront of a new age of health-centric travel.
The SingaporeAir mobile app
Travel seamlessly with the new SingaporeAir mobile app. Now twice as fast, with new and updated features. From the latest travel advisories, to personalised updates on flight itineraries and other contactless travel features, the new app can support your journey from start to finish. Bringing you greater convenience with access to a range of personalised features at your fingertips, it’s seamless travel made easy.
----------------
Global Media and Coaching is a member of Global Book Corporation - a media representative of BBC Global News in Vietnam. For more information about global advertising campaign, contact us:
0902.932.392 / 0933.14.15.69 (mobile, whatsapp, zalo, viber)/ Tu.nguyen@globalbookcorp.com
0915.932.392 (mobile, zalo) / Ha.bui@globalbookcorp.com